Odżywka do włosów - niepotrzebna, czy niezbędna?

1. Dobieramy ją do rodzaju włosów 
Szampon przeznaczony jest do skóry głowy, odżywka do włosów. Proste? Proste! A czasami o tym zapominamy. Z odżywką jednak problemu nie ma, bo zazwyczaj chodzi o nawilżenie, regeneracje itd.

Występuje jednak wiele wyspecjalizowanych odżywek. Do włosów blond, do farbowanych, do ciemnych, cienkich, długich, odżywcze, regenerujące, wygładzające, do włosów suchych i zniszczonych, czy nawet odżywki prostujące. Jest tego dużo i w każdym razie, każdy znajdzie coś dla siebie.




2. Jakich składników się wystrzegać? Co obciąża?
Generalnie odżywki do spłukiwania mniej obciążają niż te drugie. Aby odżywka nie obciążyła nakładamy ją tylko na końcówki, albo od połowy długości (znowu zasada szampon do skóry, odżywka do włosów) i nie przesadzamy z ilością. Ważne jest też, żeby dobrze ją spłukać.

Dobrze dobrana odżywka nie obciąży włosów. Im delikatniejsze włosy tym delikatniejsze powinny być kosmetyki do nich. Poszukujmy więc ekstraktów roślinnych, witamin. Szczególnie uważamy na silikony, które nie mówię, że są złe, ale z nimi trzeba być ostrożnym.



3. Jak stosować, aby działała i co daje nakładanie odżywki przed myciem
Przed nałożeniem odsączmy włosy z nadmiaru wody.
Odżywkę nakładamy od połowy długości i nie przesadzamy z ilością.
Dla posiadaczek włosów kręconych i plączących się aplikacja odżywki to bardzo dobry moment na przeczesywanie włosów grzebieniem z szeroko rozstawionymi ząbkami.
Odżywkę trzymamy przez ok. minutę i dokładnie spłukujemy.
Dłuższe trzymanie odżywki raczej nic nie daje.

Nakładanie odżywki przed myciem sprawia, że włosy są zabezpieczone przed szkodliwym dla nich działaniem szamponu i mniej się plączą, łamią , wysuszają. Metoda polecana dla osób z przetłuszczającą się skórą głowy i suchymi, puszącymi się włosami  (tzw. włosy mieszane, które mimo, że są suche na końcach, trzeba codziennie męczyć myciem).



4. Odżywki w sprayu 
Są zdecydowanie wygodniejsze i pozwalają skrócić czas pielęgnacji włosów. Niestety mogą obciążać, nie spłukuje się ich. Moim zdaniem ich działanie jest słabsze od tradycyjnych odżywek, ale mogę się mylić.

5. Mycie włosów odżywką 
Wygląda całkowicie tak samo, z tym że do mycia używamy odżywki. Musi być lekka, bez sylikonów i innych substancji obklejających włosa. Musi zawierać antystatyki kationowe o czym więcej TUTAJ.

6. Czy to kluczowy element pielęgnacji włosów?
Odpowiednio dobrane odżywki mogą zdziałać cuda. Szczególnie, gdy połączymy je z kompletną pielęgnacją. Z racji tego, że włosy lubią zmiany i dobrze jest dostarczać im różnych substancji odżywczych, odżywki trzeba zmieniać. Ich Regularne stosowanie daje szybkie i widoczne efekty, ponieważ wygładzają one szorstkie łuski włosa, działają na powierzchni. 
werdykt: odżywka jest... niemalże niezbędna!


Obecnie używam odżywki Mrs. Potter's. Nic po niej nie czeka w kolejce, w przeciwieństwie do szamponów.
Może polecicie jakąś sprawdzoną odżywkę?

28 komentarzy:

  1. Wprawdzie niczego nowego się nie dowiedziałam, ale informacje na pewno dobre i sprawdzone :) Nie wyobrażam sobie życia bez odżywki!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny post, wiele się dowiedziałam :)
    Sama szukam jakiejś fajnej odżywki, bo jak na razie wpadam na same buble...

    OdpowiedzUsuń
  3. ja nie używam odżywek,tylko maski,mam suche włosy:/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja teraz używam szamponu DAVE + odżywkę tej samej firmy, razem wspaniale układają moje włosy i pięknie pachną !
    POZDRAWIAM I ZAPRASZAM, DO MNIE NA NOWY POST :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie rozczesałabym włosów bez odżywki, mam ich kilka i ciągle przybywa mi nowych.

    OdpowiedzUsuń
  6. teraz rzadko używam odżywek i po każdym myciu nakładam maskę i trzymam ją jak odżywkę a efekty są bardziej widoczne, bo maski są bardziej nawilżające niż odżywki :)
    ale mogę polecić Ci Garnier AiK, ale ostatnio zmienili skład, także polecam biec do sklepu i szukać starych składów, bo takie jeszcze są :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za podpowiedz. O AiK oczywiście słyszałam i miałam, rzeczywiście dobrze się sprawdzała. Teraz jednak chciałabym znaleźć coś innego, równie dobrego :)

      Usuń
  7. Uważam że odżywka (jak napisałaś) jest niezbędna :) Nie wyobrażam sobie pielęgnacji włosów bez niej :)

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja ostatnio po nałożeniu odżywki miałam horror z masą wypadających włosów i zrobiłam sobie ok miesięczny odpoczynek od nich i powiem że jak wczoraj z wielkimi obawami ją nakładałam to mile się zaskoczyłam a i włosy zareagowały na nią o wiele lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja podobnie - przez ponad miesiąc nie stosowałam żadnych odżywek, a teraz mam wrażenie, że działają o wiele lepiej, jakby silniej :) pozdrawiam

      Usuń
  9. ja muszę w końcu spróbować tej metody nakładania odżywki przed myciem

    OdpowiedzUsuń
  10. Zgadzam się odżywka jest niezbędna, bez niej nie rozczesałabym moich włosów. Co do odżywek w sprayu, to nigdy nie używam ich solo. Raczej są uzupełnieniem masek i odżywek do spłukiwania.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja sobie nie wyobrażam życia bez odżywki;-) Nie rozczesałabym bez niej włosów..

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie wyobrażam sobie jak wyglądałyby moje włosy bez odżywek! Mogę polecić odżywkę Wella (tą http://wizaz.pl/kosmetyki/produkt.php?produkt=42594). Jej skład nie podoba mi się w ogóle, ale potrafi zdziałać cuda na moich włosach. Bardzo lubię również odżywkę Aloes i Granat z Alterry i Long Repair z Nivea.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A z odżywek bez spłukiwania mogę polecić serum Pantene Nature Fusion (biało-zielona butelka). Absolutnie nie obciąża, a włosy są po nim świetne.

      Usuń
    2. dziękuję, może na coś się skuszę :)

      Usuń
  13. U mnie odżywka zawsze jest :D Też akurat używam tej Mrs Potter's

    OdpowiedzUsuń
  14. Dla mnie zdecydowanie jest polecana metoda OMO, bo właśnie mam przetłuszczające się wlosy i myję je codziennie, a chcę chronić włosy ;) A w tym momencie są niezbędne, kiedyś przy krótkich włosach to właśnie niepotrzebna mi się wydawała ;))

    OdpowiedzUsuń
  15. Super artykuł! Dowiedziałam się sporo ciekawych informacji. Ja przyzwyczaiłam się do używania odżywek po każdym myciu włosów i olejowania zazwyczaj 2 razy w tygodniu. Moje włosy bez tego wyglądałyby tragicznie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Miło się spędza czas na twoim blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Brawa dla autora tego tekstu !

    OdpowiedzUsuń
  18. Na takim blogu jeszcze nie bylem! fajnie tutaj

    OdpowiedzUsuń
  19. Ten wpis dał mi do myślenia


    OdpowiedzUsuń
  20. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Odżywka się doskonale sprawdza

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetnie tu szkoda że wcześniej nie trafiłem na tego bloga... Polecam


    randki eronino,

    pieprzyc.com,spotkanie bez zobowiązań

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo przemyślany tekst, który pobudza do głębszych rozważań. Dziękuję autorowi za wspaniałe doświadczenie czytelnicze. Pozdrawiam serdecznie!


    Obejrzyj film, Dowiedz się więcej o nas,
    Odkryj więcej,
    Czytaj dalej

    OdpowiedzUsuń