Niech śniadanie będzie pyszne!

Śniadanie jak powszechnie wiadomo to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Bez niego najlepiej nie wychodzić z domu! Dziś mam dla Was dużo smacznych, ciekawych pomysłów na śniadanie, które jak się okaże, nie musi być monotonne nawet wtedy, gdy od rana nie mamy zbyt wiele czasu. Zainteresowanych zapraszam do czytania i komentowania. :)

Zasady zdrowego śniadania 
1. Najlepiej zjeść je nie później niż godzinę po wstaniu.
2. Powinny się w nim znaleźć pełnowartościowe białko (np.twaróg), węglowodany (np. płatki zbożowe, owoce), dobre tłuszcze (np. pestki dyni).
3. Śniadanie ma dostarczyć ok. 30% kalorii przewidzianych na cały dzień.
4. Na śniadanie nie jedz ciast i drożdżówek.

Dlaczego jest takie ważne? 
Odpowiedź jest banalnie prosta. Gdy nie zjemy śniadania, cały dzień będziemy odczuwać głód i chęć podjadania, szczególnie wieczorem. Każdy wie jakie mogą być tego skutki.



Co zrobić gdy rano nie chce nam się jeść?
Śniadanie możemy zjeść w pracy lub szkole(najpóźniej do godziny dziesiątej), jednak obowiązkowo przed wyjście należy coś wypić. Może to być herbata, sok owocowy lub woda mineralna. Picie kawy na pusty żołądek podrażnia błony śluzowe naszego przewodu pokarmowego, dlatego bezpieczniej jest pić ją po, ewentualnie w trakcie śniadania.


 
Śniadaniowe Menu

Owsianka - idealne śniadanie dla osób potrzebujących dużo energii, czy odchudzających się.
moja propozycja: owsianka z miodem i tartym jabłkiem, posypana cynamonem

Musli i jogurt - posiłek lekkostrawny, źródło cennych składników dla naszego organizmu. Płatki musli są bogate w błonnik.
 moja propozycja: musli z jogurtem naturalnym, miodem, suszonymi bananami, rodzynkami, i wiórkami kokosowymi. 

Pancakes - amerykańskie, puszyste naleśniki najczęściej podawane na słodko
moja propozycja: pancakes z syropem klonowym lub z sezonowymi owocami

Kanapki na bogato - kanapki zawsze dobre, warto jednak zadbać by nie były nudne

moja propozycja: Opiekamy pieczywo w tosterze, skrapiamy oliwą z oliwek i układamy ser, szynkę, pomidory. Dodać możemy też bazylię, oliwki oraz odrobinę pieprzu.

Smażony bakłażan - bakłażan jest źródłem witaminy C, A, B2 oraz błonnika.
moja propozycja: Smaż go na oliwie z oliwek, aż do momentu gdy się wyzłoci i zmięknie (przez ok. 5-7 minut). Przed smażeniem nie zapomnij go posolić, zmniejszy to chłonność miąższu przez co pozostanie niskokaloryczny. 
 



Zupa mleczna - może być super, pełnowartościowym śniadaniem
moja propozycja: Suszone banany, płatki owsiane i kukurydziane, wiórki kokosowe zalewamy gotującym się mlekiem,. Dodajemy miód, ale dopiero gdy mleko trochę przestygnie. Miód w temp. powyżej 50 stopni C. traci swoje właściwości.

Kasza manna - mimo, że jest dość kaloryczna zawiera sporo błonnika, witaminy B oraz różnego rodzaju minerały.

Jajecznica na maśle
moja propozycja: jajecznica na maśle, kilka pomidorków koktajlowych, pasta z awokado i serka, grzanki lub Jajecznica z tofu z sałatką z awokado i rukoli

Koktajl - możliwości mieszania składników są nieograniczone
moja propozycja: Wlej do blendera sok pomarańczowy, jabłkowy i ananasowy (1,5 szklanki). Następnie dodaj świeże owoce, 3 łyżki jogurtu, suszone śliwki i zmiksuj. 

Już od jutra możecie zacząć walkę z śniadaniową nudą. Powodzenia! :)

1 komentarz: